Wagram Music
Wagram Music 2015.
21. Svibanj 2015

Alpha Blondy & The Solar System - "Positive Energy"

Rutinirana misija poboljšanja svijeta.
Baka mu je još kao dječaku govorila: 'Govori otvoreno, ne laži, bez obzira kakve posljedice to imalo'. Seydou Kone AKA Alpha Blondy taj si je savjet uzeo k srcu i slijedi ga u svom već dvadesetom po redu, novom albumu "Positive Energy". Ostao je dosljedan i svom stilu, u kome miješa afričke, karipske (točnije jamajkanske) i europske utjecaje. I na ovom albumu pjeva na zapadnoafričkom, engleskom i francuskom jeziku. Muzičke podloge s fundamentom u klasičnom roots reggaeu isporučuje, kao i do sada, njegov prateći bend Solar System. Ime Alpha Blondy je u međuvremenu postalo zasebna institucija i najjači je eksponent afro-reggaea. Počevši karijeru ranih osamdesetih, prve faze u kojoj je snimio svoje nabolje albume ka što su "Jah Glory" i "Apartheid is Nazism". U novom stoljeću je nastavio spretno upravljati aurom afričkog borca za mir i slobodu, što mu je u konačnici donijelo i titulu UN ambasadora za mir u Africi. Iako je oštrina jezika u njegovim tekstovima u međuvremenu nešto izgubila na snazi i na novom albumu se ne mogu više naći zapaljive pjesme poput davnih hitova "Brigadier Sabari", koja se činilo kao da dolazi izravno od nekog gerila ratnika iz afričkog buša. Na novom albumu se često zadovoljava općim mjestima, gdje s pomalo patetike pjeva o nužnosti slobode u "Freedom". Činjenica je da je Alpha Blondy od glasnogovornika običnog puka prešao na otuđeno transcendentno kontempliranje religioznog predznaka, primjerice o dugi i Mliječnoj stazi kao nekoj dalekoj utjesi u "Rainbow in the Sky". Premda su mu tekstovi izgubili nešto na prijašnjoj jačini i smislenosti, Alpha Blondy je i dalje ostao majstor svog faha. Iz neiscrpne afričke riznice i dalje grabi izvrsne ritmove kao u "N'Teritche" ili tradicionalne vokacije kao u "Sechez vos larmes" i "Madiba m'a dit". Dok u "No Brain, No Headache" njegov Solar System izvlači snažnu rock artiljeriju s razuzdanim gitarskim pasažama, a Alpha Blondyev vokal poprima abrazivnost i energiju, kod njega rijetko viđenu. Dočim i gosti sa zvučnim imenima kao Tarrus Riley i Ijahman Levy kompletiraju užitak slušanja. Rutinirano i znajući što se od njega očekuje, ovaj afrički reggae-vrač u "Positive Energy" isporučuje upravo to - puno pozitivne energije, plesnog afro-reggaea i, ono najbitnije, muzike kao faktora ujedinjenja, koji prelazi granice jezika, religije, boje kože i kontinenata.