Positive Reality Records
Positive Reality Records 2015.
12. Kolovoz 2015

Kantriman meets Bass-ul-Ulema in Dub - "Women's Voices: Balkan in Dub"

U ovo vruće ljetno doba kada većina glazbenika i diskografa miruje ili se posvećuje festivalskoj promociji svojih projekata iznenadio me jedan zanimljiv album.
Riječ je o slovensko-bosanskohercegvačkoj suradnji Kantrimana i Bass-ul-Uleme na kolekciji digitalnih dubova s ženskim vokalima. Riječ je o projektu „Women's Voices: Balkan in Dub“ koji nije ni prvi ni posljednji album ovakvog tipa u svijetu, ali je svakako novost na našim prostorima.  „Women's Voices: Balkan in Dub“ kolekcija je šest pjesama koje je slovenski producent Kantriman odradio u suradnji sa sedam (balkanskih) vokalistica, a zatim su mu se svojim dubovima pjesama „Harare Dub“ i „Right Time“ pridružili Monodread, Bademate Zentash Gigawatt iz Bass-ul-Uleme. Ženski glasovi uključeni u ovaj projekt su Tea Vidmar, Luana, Adisa Zvekić aka Diamusk, Sassja, Maja Kocjan, Darka, Aleksandra Ilijevski. Već samim letimičnim pogledom na listu imena za oko zapinje da se radi o vrhunskim glazbenicama poput meni osobno možda i najdražih vokala balkanske glazbe Adise Zvekić i Aleksandre Ilijevski, sve popularnije Sassje i iskusne srpske reggae vokalistice Darke (ex-Zaa, Melody Keepers, suradnje s Conquering Lionom, Hornsman Coyoteom...). Ženski je vokal u mnogim muzičkim pravcima često mnogo pogodniji od muškog. Tako u rootsu može zvučati melodičnije, u rapu moćnije, u ambijentalnoj glazbi melankoličnije, a u dubu, kao što je ovdje slučaj, meditativnije, skladnije ili jednostavno energičnije. Poslušajte samo ovaj album i bit će vam jasno o čemu pričam. Možda zvuči šovinistički, ali uistinu je mnogo puta tako. No da bi se poštivala ravnopravnost spolova, poslovi su na ovom albumu pravedno raspoređeni. Žene pred mikrofon, a muškarci u (glazbenu) kuhinju. A muški dio ekipe je svoj dio posla također odradio vrhunski. Prije svega tu je Kantriman koji se potrudio „skuhati“ glavno jelo sačinjeno od šest različitih digitalnih dubova, dobro posoljenih dubokim bassevima i začinjenih malom dozom dubstepa. Vrhunski UK dub recepti kvalitetno su obrađeni u slovenskoj kuhinji, a za desert su se pobrinuli momci iz sarajevske Bass-ul-Uleme pojačani Zentash Gigawattom sa svoja četiri duba traka „Harare Dub“ s Luanom na vokalu i „Right Time“ s Darkom. Pri tome je Zentash obradio obje pjesme dok su Monodread i Badema Dubz međusobno podijelili svakome po jednu.

U trenutku kad je domaća balkanska scena utonula u lagani kreativnisan, ovaj album je dobrodošlo iznenađenje. Iako neki možda imaju veće zahtjeve, ovo je još jedan od onih albuma koji po tko zna koji put dokazuje da i kod nas i u susjedstvu ima kreativnih ljudi koji su u stanju ponuditi kvalitetan glazbeni proizvod. Deset vrhunskih dubova (uz šest različitih, do sad neobjavljenih pjesama) podebljanih najboljim ženskim glasovima naše male regionalne scene u najmanju će ruku prikratiti ljetne dane, a mogao bi lako postati i album koji će ostaviti nešto dublji trag na našim prostorima. Moguće je, međutim, da se album raširi i van granica nekadašnje države, s obzirom da su pjesme pjevane na engleskom jeziku, što bi svakako mnogo značilo promociji naše, dub svijetu još uvijek nepoznate, scene. „Women's Voices: Balkan in Dub“ izašao je ovog ponedjeljka na Youtubeu pod etiketom Positive Reality Recordsa, a postoje indicije da bi uskoro vrijeme mogao zasjesti i na servere poznatih digitalnih distribucijskih kanala poput Beatporta. Do tada, uživajte uz Teu, Luanu, Adisu, Sassju, Maju, Darku, Aleksandru, Kantrimana, Bass-ul-Ulemu i Zentasha na donjem linku: