Roots Records
Roots Records 2015.
24. Kolovoz 2015

King Tubby - "Midnight Rock At King Tubby's"

Hardcore dub
Osbourne Ruddock nikad nije otišao nigdje izvan Jamajke, ali kao King Tubby, najveći originator duba, je obišao čitav svijet. Za vrijeme života izdao je svega nekolicinu albuma pod vlastitim imenom - puno ih je više miksao i producirao za druge - ali nakon njegove tragične smrti 1989. godine, izašla je gomila njegovog neobjavljenog materijala, u bezbrojnim kompilacijama. Pozamašan dio toga posthumno objavljenog opusa je i serija albuma-kompilacija poznata i kao "Midnight Rock". Riječ je o dubovima nastalim u prvoj polovini osamdesetih, to jest, između 1980. i 1983. godine s producentom Jah Thomasom i Roots Radics kao studijskim bendom. Budući da je se tada već bio posvetio više obučavanju nove generacije zvučnih inženjera i producenata, u ovim miksevima mu je bio pri pomoći Scientist. Tako njih dvojica skupa potpisuju i ovih jedanaest traka, koji markiraju onaj ključni pre-digitalni period - i koji ujedno označava i početak silazne putanje originalnog jamajkanskog duba. Međutim, onda kad su ovi dubovi nastajali, ništa od toga propadanja nije bilo izvjesno i upravo materijali iz Jah Thomasove riznice su jedni od najjačih koje je King Tubby ikad napravio. Ovo je teški, hardcore dub, koji u sebi objedinjuje virtuoznost Tubbya i Scientista s tada aktualnom studijskom tehnikom iz osamdesetih i u to vrijeme najboljim studijskim bendom Roots Radics, koji su baš u isto vrijeme bili na zenitu svoje stvaralačke moći. Bubnjevi ovdje udaraju kao topovski plotuni, a njihovi odjeci izuvaju iz cipela poput detonacija. Basevi poput udarnih valova lome sve pred sobom, a gitarski skankovi sijeku zrak kao samurajski mačevi. Da se razumijemo: ovo je onaj čisti, minimalistički dub, sveden na njegove najosnovnije sastojke basa i bubnjeva. Tu su uloga gitare, synthova, te šturi duhači i vokalni samplovi u drugom planu i iz drugog reda popunjavaju ovu nevjerojatnu punoću zvuka. Na to sve dolazi i produkcija Jah Thomasa, koja u tipičnoj 80's maniri čisto prenosi i najlakši udarac činela i najmanje podrhtavanje basa. Gotovo sve ove trake su već prethodno objavljene na nekom od "Midnight Rock" poglavlja, ali ova nova kompilacija donosi filtrirano one najjače stvari - kao svojevrsni best of iz Jah Thomasovog famoznog trezora.