Povratak Showcasea na Punta Christo uz Sentinel Sound

Jarring Effects
Jarring Effects 2015.
17. Rujan 2015

Brain Damage meets Vibronics - "Empire Soldiers Live"

Alternativa je puno bolja
Sa svojim zajedničkim albumom "Empire Soldiers" od prije dvije godine, francuski Brain Damage i britanski Vibronics su pokušali ispraviti veliku povijesnu nepravdu zaboravljenih vojnika iz raznih kolonija, koji su se, valjda više prinudno nego dragovoljno, borili na strani tadašnjeg Britanskog carstva i Francuske u Prvom svjetskom ratu. Album je bio tematski uređen, pomičući u centar pažnje doprinose, patnje i stradanja tih kolonijalnih vojnika na raznim borbenim poljima i bitkama tijekom Velikog rata. Pored deset vokalnih traka, na kojima su kao vokalisti gostovali M Parvez, Madu Messenger, Sir Jean i Mohammed El Amraoui, spomenuti album iz 2013. godine je u proširenoj verziji sadržavao i sedam jakih steppers dubova iz režije Vibronicsa. Bila je to idealna kombinacija britanskog i francuskog duba za novi milenij. Pomalo tjeskoban i mračan kao uostalom i tematika kojom se bavi, ali i prepun snažnih ritmova i urnebesnog basa. Sve to u pratnji odabranih vokalista, koji su i sami većinom podrijetlom iz istih tih (bivših) kolonija kao i vojnici o kojima pjevaju. Iako je "Empire Soldiers" zabilježio veliki uspjeh po izlasku kao jedan od rijetkih (uspjelih) konceptualnih albuma u dub/reggaeu, Brain Damage i Vibronics se iz nekog razloga nisu zadovoljili s tim, te su sada objavili i njegovu live verziju. Cilj je bio vjerojatno prenijeti atmosferu s uživo nastupa, koji je ujedno bio i posljednji turneje. Ali tu i leži najveći problem od "Empire Soldiers Live" - dub je prije svega studijska muzika, a ako se želi uživati live, onda se mora biti tjelesno prisutnim da bi se osjetila sva ta moć basa i zajedničke atmosfere. Ni jednog ni drugog ovdje nema. Tim više što dub nije rock ili pop pa da tu ima nekakvih singalong refrena koje bi publika pjevala uglas - prava i autentična atmosfera duba uživo se jednostavno ne može snimiti, čak i ako se radi o vrhunskim i iskusnim akterima kao što su Brain Damage i Vibronics. Pri tome je i kvaliteta ove snimke na razini nekog boljeg bootlega, što dodatno otežava cijelu stvar. Ne bi to sve dolazilo toliko do izražaja, da kao alternativa ne postoji izvorni studijski album na kome sve štima. Stoga je konačni utisak ovog live izdanja da je ono bilo potpuno nepotrebno, te zapravo samo kvari sliku originala i da su Brain Damage i Vibronics si s ovim sami pucali u nogu.