12. Srpanj 2016

Brother Culture and Paul Fox - "Heartical Connection"

Zdrava hrana za mozak

Stari su igrači, njih dvojica i imaju čvrsto mjesto na britanskoj roots sceni. Paul Fox i Brother Culture iza sebe imaju već niz uspješnih izdanja, kao i suradnji s brojim drugim akterima. Jedan je se profilirao kao producent, dok je drugi na području mikrofon-akrobatike jedan od najistaknutijih britanskih vokalista. Tako je bilo samo pitanje vremena kad će se ova dvojica perjanica britanske reggae scene spariti na jednom zajedničkom izdanju. "Heartical Connection" je rezultat ideje, koju je Brother Culture imao već dugo godina, da bi prošlo ljeto počela uzimati svoje prve oblike u Foxovom Sound Business studiju.

Mjesecima su njih dvojica radili na osnovnim oblicima ovih deset skladbi, koje se gotovo puritanski drže tipičnog suvremenog UK roots stila. Bubnjar Gavin 'Fullness' Sant, koji je pridonio ritmove za album, suzdržao se od nekih pustolovnih ekshibicija te se ograničio na sveprisutnu offbeat ritmiku, koja se pristojno drži po strani dopuštajući dovoljno prostora krupnim i nadmoćnim basevima. Isti slučaj je i s gitarom Bena Goddarda, koja se zadovoljava ulogom vjernog pratitelja kroz skladbe, mjestimično obogaćene bongo perkusijama Jahman Dana i nostalgično djelujućim melodika i keyboard pasažama, koje potpisuje sam Paul Fox.

Gotovo kao u višku poštovanja prema svojemu vokalnom pandanu, Fox je svu svoju produkciju naštimao na vokalne dionice od Brother Culture, vjerojatno dobro znajući da će u dodatnih deset verzija njegova dub ekstravaganca doći na red. Odriješene ruke Brother Culture je iskoristio da bi izložio svu svoju vokalnu paletu od DJ partova, preko scat/twang vokacije do harmoničnih vokalnih dionica, pri tome on tečno šalta između jednog u drugi vokalni modus tako da se to ne da ni kako treba registrirati.

Uopće, ako bi se jednom riječju morao opisati album ove dvojice, onda bi ona bila "tečno". Poput mirne rijeke protječu ove skladbe i meditativno poput nedjeljne pripovijedi na nekoj misi, što ova dvojica i doslovno apsolviraju u posljednjoj traci albuma "Seat of God", koja je protkana nadahnutim gospelom pomoćnih vokala. Poruka je ovdje u prvom planu, koja obrađuje sve glavne motive rastafarija o jedinstvu, istini i uzajamnom poštivanju. "Heartical Connection" je album za razmišljanje.