Lost Ark Music
Lost Ark Music 2016.
31. Prosinac 2016

Pura Vida - "Seasons of Life"

Za sladokusce

Sve ono što čini ovaj belgijski sastav, predvođen nevjerojatnim entuzijazmom skladatelja i pjevača Bregt 'Puraman' de Boevera, se može prebiti na tri osnove stvari: Black Ark fetiš, jaka povezanost s jamajkanskim velikanima i, prije svega, velika ljubav za klasični roots reggae. Novi album "Seasons of Life" ponovo, kao i prethodna izdanja, evocira analogni duh starog Black Ark studija. Naime, ne samo što je spomenuti Puraman tijekom godina uspio nabaviti identičnu studijsku opremu kao u kultnom Lee Perryjevom studiju iz sedamdesetih, već čitav miks ovih ukupno trinaest numera, sa svim tipičnim flanger efektima i zadimljenim, krckajućim Black Ark-zvukom, je prenesen u današnjicu na naše opće zadovoljstvo - htjeli mi to ili ne. Puraman se ne da smesti i iz skladbe u skladbu nas odvodi u taj mistični mikrokozmos drevne džungle, čiji zvukovi i šumovi su ovdje uglazbljeni posredstvom puhača, gitare, klavira, basa i bubnjeva, a mjestimice u pratnji flaute, gudača i raznih perkusija. U "Seasons of Life" Pura Vida još jednom oživljava Scratchovog Super Apea ("Brotherly Love", “Magnetom Dub”), Nyabinghi seanse Ras Michaela i njegovih Sons of Negus ("Revolution Lullaby") te zemljani afro-funk Cymandea ("Seasons of Life") pa čak, u nekoliko navrata, i natruhe psihodeličnog 70's rocka u odmjerenim dozama ("To Nina"). Pri tome dečki iz Pura Vida ni ovaj put nisu sami u svojoj reakcionarnoj raboti. Njihova snažna jamajkanska veza je se pobrinula za vrhunske goste poput Lee Scratch Perryja, Congo Ashanti Royja ("Black Reggae Muzik Tribute") i Jah9 ("Revolution Lullaby"), koji u nizu skladbi dijele mikrofon s Puramanom, a koji je u ovom albumu isporučio možda i svoja do sad najradikalnija i najmilitantnija stajališta. U che-guevarskom stilu poništava on u "Basic Income" sve klase i zahtijeva osnovni prihod za sve. Napada uništavanje prirode u "Global Warming", ali ne zaboravlja i na ljubav kao univerzalnu i osobnu silu u baladi "To Nina". Novi album ovih Belgijanaca predstavlja jednu zrelu i sofisticiranu stranu reggaea, koji se koncentrira isključivo na njegove klasične i najkorjenitije elemente - kako u vokalnim, tako i u tri dub verzije. "Seasons of Life" je reggae za sladokusce.