Rasta Altitude #1: HIGH GRADE COMMANDA, PETER POSH, PULAP REGGAE STATION, SLAVONIJA VIBES SYNDICATE, RASTA ALTITUDE SOUND

Locksmith Records
Locksmith Records 2017.
17. Travanj 2017

Conquering Lion - "Land of Confusion"

Kontrarevolucija zdravog razuma

Bolji i istinitiji naslov za svoj novi album ovaj makedonski sastav iz Tetova nije mogao odabrati. Isto kao što su Genesis u istoimenom hitu "Land of Confusion" iz 1986. godine na tragikomičan način karikirali hladnoratovski svijet na rubu katastrofe, tako se i domovina ovih Makedonaca već godinama nalazi u nikad dovršenoj tranziciji i kaotičnoj političkoj krizi, koja lako može otkliznuti u opasni zajeb s nesagledivim posljedicama. U tom kontekstu četvrti po redu album Conquering Liona je sa svojim relaksirajućim beatovima i rastafarijanskim motivima, svojevrsni protupokret u zemlji, koja je iskočila iz tračnica. Tim više ovih devet novih skladbi, koje su nastajale u periodu dužem od godinu dana, dobivaju na težini i važnosti. Producent Goce Trpkov, koji se ovdje nipošto nije držao po strani, već konstruirao hrpu delay i reverb efekata te fikcijskih zvukova, je ovoj šesteročlanoj ekipi oko pjevača i gitariste Stefana 'Rootsman I' Ilievskog, nadodao proširenu puhačku sekciju i dodatne klavijaturiste, te pomoćni vokal Vesne Ilić Pavlovske. Conquering Lion su također dosadašnju praksu suradnji s kolegama iz međunarodne scene nastavili i u ovom novom albumu u kojemu im gostuju Jamajkanac Ras Zachari ("Wake Up") i nizozemska grupa Fijahborn ("Selassie I"). Kombiniraju ovi Makedonci razne rock elemente sa psihodeličnim, daleko lebdećim gitarama, grundiraju ih distorzijom i poliraju energičnim solažama. Krupne se bas linije strugaju uz prostrani ritam i levitirajuće gitare, začinjene sasvim nezabrinutim klavijaturskim i puhačkim gradacijama, koje se u euforiji povremeno zanose u jazz i blues ekskurzije. Conquering Lion dakle svoju kontrarevoluciju zdravog razuma isporučuju kroz mozaične aranžmane reggaea kao osnove te rocka, duba, pa čak dancehall i rub a dub natruha - to sve ukalupljeno u njihov tipični crossover stil. Ali je riječ i o vrlo kontemplativnim skladbama s jakim porukama u kojima - koliko toliko - pokušavaju izgladiti zbrku svoje današnjice. Hoće li u tome uspjeti, pokazat će još neispisana budućnost.