Inner Circle u Šibeniku

• Max RubaDub –

Max RubaDub – "Style & Passion"

Greensleeves Records
Greensleeves Records 2017.
16. Listopad 2017

Već s njegovim serijama preko YouTube kanala Medical Mondays i Wha Me Eat Wednesdays moglo je se naslutiti u kojem smjeru će ici naredni album ovog slavnog engleskog DJ-a. "Health is Wealth" je svojevrsni naputak za zdraviji i bolji život. Posebno u skladbi "Cucumba", koja je prethodno kao video postala pravi viralni hit, Macka B nam na njemu svojstven način opisuje sve prednosti i koristi krastavca. Ovdje se mora napomenuti da je Macka B još od vrlo mladih dana sljedbenik Rastafarija i konzumira isključivo vegetarijansku hranu. Isto tako da je prva velika reggae zvijezda, koja je posjetila područje bivše Jugoslavije (Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju). Ali Macka B se nije pobrinuo u novom albumu samo za naše tjelesno zdravlje, već i duhovno. U subsoničnim basevima pojačanoj verziji Ras Michaela i njegovih Sons of Negus "None a Jah Jah Children" uz gostovanje Maxi Priesta ovaj pedesetogodišnjak evocira sakralnu Nyabinghi mistiku, kao i u završnoj a-capella baladi "My King". Ni njegova notorno poznata i poslovično britka društvena kritika, koju Macka B njeguje još od osamdesetih pa naovamo (posebno u Ariwa albumima, produciranim od strane Mad Professora), ne nedostaje na novom izdanju. U "Gangster" to je manifest protiv uličnog nasilja, a u "Nah Go Back There" o ljudima koji su iz nekog razloga prinuđeni napustiti svoju domovinu u potrazi za boljim ili sigurnijim životom. Također nam u "Legendary Reggae Icons" i "70's Reggae Icons" priređuje lekciju iz reggae povijesti. Glazbeno se u albumu "Health is Wealth" šara po svim većim i bitnijim reggae strujama iz posljednjih tridesetak godina. Od prisnog roots reggaea kao u "Our Story" i dancehalla tipa kao što je preporođeni sleng teng riddim u "Natural Herb" i plesnog remiksa od "What Me Wat" do dupstep upliva u spomenutoj "None a Jah Jah Children" i sound sistem bombi kao što je "Speaker Pon Fire". Razlog tolikoj stilskoj raznovrsnosti albuma je i taj što su skladbe nastale na raznim lokacijama i produkcijskim kućama u Japanu, Njemačkoj, Engleskoj i Jamajci. Iako ne jedan od njegovih najboljih izdanja, novi albuma Macka B-a uspješno nastavlja priču ovog iznimnog reggae akrobata, koji bilo u svojstvu DJ, pjevača ili poeta nije ništa izgubio na snazi i britkosti. Jedino gdje je možda izgubio je fokus za ono što je danas zaista bitno - a pored ovako sjebane situacije u svijetu s tolikom gomilom luđaka na odgovornim pozicijama, problem zdrave ishrane zaista nije jedan od gorućih problema.