Dancehall, dancehall

Big Bong Records
Big Bong Records 2017.
4. Siječanj 2018

MikkiM – "21st Century Rude Boy"

Češka produkcija

MikkiM je ime koje hrvatska publika još (nažalost) nije imala prilike upoznati, ali riječ je o poznatom češkom producentu i DJ-u koji se može pohvaliti mnogim suradnjama s renomiranim imenima reggae i elektronske glazbe. Između ostalog, u prošlosti je surađivao s Hornsman Coyoteom, a mastering i miks albuma koji je tema ove recenzije odradio je naš Filip Motovunski.

"21st Century Rude Boy" četvrti je Mikkimov album, a njime ovaj češki glazbenik nastavlja graditi već uvelike uspješnu karijeru. Kroz dvanaest novih suradnji, kako s vokalima, tako i sa drugim producentima, MikkiM je nastavio putem kojim gradi karijeru od svog prvijenca. Kako je u međuvremenu privukao pažnju nekih značajnih imena u međunarodnoj glazbi, tako je i popis gostiju svakim albumom sve privlačniji. Miješajući zvukove drum and bassa, dancehalla, raggateka i breakbeata i ostalih sličnih stilova, MikkiM je tokom godina izgradio vrlo specifičan zvuk koji na ovom albumu dolazi do punog izražaja. Počevši odmah hiperaktivno, u album nas uvodi „Ghetto Boy“ (sa Speeom), pjesma koja svojom energijom i vedrinom nevjerojatno odgovara ugođaju stagea na plaži jednog od naših silnih festivala. Sličnim ritmom nastavlja i „Blaze“ (sa MC Turnerom), dok sljedeći uradak s MC Turnerom ipak pomalo smanjuje intenzitet energije u nešto sporijoj, ali jednako plesnoj „Body and Soul“. Upravo nakon ovog kratkog „odmora“ sljedi eksplozija euforije za sve ljubitelje The Clasha, kojih je među MikkiM-ovim slušateljima vjerojatno velik broj, uz vrlo zanimljiv drum and bass remiks legendarne „I Faught Law“. Slijedi nekoliko uradaka od kojih valja istaknuti „Dancehall Unity“ i „Dread in a Town“ snimljenih u suradnji s legendarnim Earlom 16, a koje neodoljivo podsjećaju upravo na Earlov Dreadzone. Primjetili ste ranije ime Spee? E, pa „21st Century Rude Boy“ potvrđuje da MikkiM-ovim glazbenim uradcima najbolje leže vokali legendarnog Dreadzonea, MC Spee i Earl 16. Posljednji dokaz tome na ovom albumu nalazi se u electroskank miksu „We come again“ (gdje opet gostuje Spee). Zapravo, cjeloviti MikkiM-ov uradak pomalo podsjeća na Dreadzone, iako se u osnovnom zvuku potpuno razlikuju. MikkiM se, baš kao i Dreadzone, ne priklanja ni jednom stilu, već istražuje, eksperimentira i traži razne ritmove, zvukove melodije. Doduše, njegov je zvuk nešto čvršći i energičniji, ali ostaje na sličnom tragu putujući kroz čitavu lepezu elektronike i povezujući je s reggae utjecajima i vokalima.

Dok se i u današnje vrijeme mnogi producenti drže jednog ritma ili zvuka, MikkiM svojom raznolikošću pruža mogućnost da zavolite, ako ne cjeloviti, onda bar dio njegovog asortimana. Tim je receptom MikkiM baratao i prije, ali sada, na „21st Century Rude Boyu“, MikkiM s već izgrađenim imidžem barata možda najkvalitetnijim uradcima u svojoj karijeri.