Taxi Records
Taxi Records 2014.
29. Srpanj 2014

Sly & Robbie - "Dubmaster Voyage"

Ako ijedna pjesma bolje opisuje okolnosti pod kojima je izašao novi album ove najpoznatije ritam sekcije reggaea, onda je to "It Came From The Sky", četvrta po redu od njih ukupno trinaest.

Kao iz vedra neba pojavio je se ovaj novi album, s kojim se, nakon još uvijek aktualnog "Underwater Dub", Sly & Robbie i dalje zadržavaju u dub vodama, iako ne tako eksperimentalnim kao u navedenom prethodniku, u kome su doslovce patentirali onaj karakteristični "podvodni zvuk". No u ovom novom izdanju zato upoznajemo rad mladog producenta Dartanyana Winstona, s kojim su ova dvojica udružili snage i neke materijale od Horace Andya, Bitty McLeana, Bunny Rugsa, Brinsley Forda (Aswad) i drugih, podvrgli dub tretmanu, a koji se može poslušati.

Po tipičnim raščlanjenim ritmovima i filigranim efektuiranjem, "Dubmaster Voyage" podsjeća jako na famozni "A Dub Experience", koga potpisuje legendarni Groucho Smykle, i doima se kao priprema za najavljenu i s nestrpljenjem iščekivanu novu kolaboraciju između rečenog producenta i ovih takozvanih ritam blizanaca, a čiji plod suradnje pod nazivom "Dubrising" bi trebao izaći koncem ove godine.

Metodologija kojom se ravna mladi Dartanyan Winston, kojeg opisuju i kao genija miksanja, slična je onoj od rečenog Grouche Smyklea. Žongliranje između raznih tonskih špura, jaki delay i reverb efekti i trakovi dubovani skoro do neprepoznatljivosti spram originala. Međutim, premda je na raspolaganje imao prvoklasne materijale navedenih artista, Winstonovi miksevi se, iako tehnički na vrlo visokoj razini, doimaju na dijelove ipak suviše blijedo i prazno. Za jednog mladca s dvadeset i nešto godina bi se očekivalo puno više energičnosti i nadahnuća. Što još jednom pokazuje da za dobre dubove nije potrebno samo (veliko) tehničko znanje, već i "ono nešto" što im daje dušu. Bez toga, "Dubmaster Voyage" ostaje više kao predstavljanje novog imena, koje bi moglo jednog dana igrati značajnu ulogu. Ali do tada Dartanyan Winston mora naučiti da voli ono što radi, a ne samo da bude majstor svog zanata.