Del Arno Bend - "Ako ne znaš šta da radiš"

Jarring Effects
Jarring Effects 2018.
29. Listopad 2018

Brain Damage - "¡Ya No Màs!"

Prekooceanski eksperiment
Prošlo je već dvadeset godina otkako se Martin Nathan aka Brain Damage počeo pozicionirati među najjače snage francuske dub škole. Iako već odavno ne ide u paketu zajedno s basistom Raphaëlom Talisom s kojim je svojevremeno predstavljao suludi live act Brain Damagea, Martin Nathan i dalje uspijeva pronaći recept za inovativnost. Nakon lanjskog albuma “Liberation Time” koji je nastao u suradnji s perjanicom Groundationa, Harrison Staffordom, Martin Nathan se odlučuje za novi izazov.

Nakon nastupa na Télérama Dub festivalu 2016. godine, Brain Damage pronalazi svoju inspiraciju u glazbeno razigranoj Kolumbiji. Prve asocijacije na Kolumbiju su Pablo Escobar, Gabriel Garcíja Márquez i zloglasni kokain, a muzička domena često ne vidi dalje od Shakire. "¡Ya No Màs!" u ulozi je predstavljanja glazbene ljepote Kolumbije, a porciju aktivističke poruke dobivamo već u uvodnoj “Sin Violencia”. Kolumbijska pjevačica i gitaristica Jimena Ángel na nekoliko pjesama dala je veliki obol, a uz njene vokalne dionice s dub podlogama znatiželjnog Francuza na “Ciruela”, “Óyelo” ili “ Luna Llena” vrlo lako možete osjetiti miris i zvuk ulica Bogote. Javier Alerta Kamara i Kontent Thug pioniri su reggae i hip hop glazbe u Kolumbiji, a potonji u suradnji s Macky Ruffom obilježio je marširajuću naslovnu pjesmu “¡Ya No Más!” koja je ujedno i energičnijih stvari na ovom izdanju. Macky Ruff & La Gaitana pobrinuli su se da se njihov glas čuje kroz tešku i pomalo manuchaovskuMi Voz”. Njegov četrnaesti album se privodi kraju uz instrumentalnu plesnu cumbiu "Terrible".

Kolumbija slovi za opasnu zemlju prepunu droge i kriminala, ali je Brain Damage ipak uspio izvući talentiranu i ljepšu stranu Kolumbije na vidjelo. "¡Ya No Màs!" uspjeli je eksperiment koji prenosi dozu prekooceanskog bunta, karipsku čaroliju i čudesnu ljepotu Kolumbije.